Sommerbrev
Klub: Varde Badmintonklub af 1961
Publiceret af: Lars Skovgaard Svenningsen
Dato: 27-06-2016 20:14:50
Kategori: Generelt
     
Sommerbrev

Så står sommerferien for døren, for nogle af jer sluttede sæsonen måske allerede i april, mens de sidste ungdomsspillere har sidste sommertræning, når dette brev rammer jer, inden der så snart tages hul på sommerferiens sommerlejre.

Med et tilbageblik på en sæson, hvor vi igen som klub har skabt i øjnefaldende resultater nationalt som internationalt, hvilket vi skal være stolte af, hver gang Varde Badminton Klub markerer sig synligt.

Det blev også første år, hvor vi i samarbejde med Varde Kommune fik op startet talentlinjen, som gav elever fra 7. til 10. klasse mulighed for, at morgentræne badminton 2 gange i ugen.

General forsamlingen blev også et foreløbigt punktum, for nogle markante skikkelser, som har været med til, at føre klubben frem til der, hvor vi er i dag. Hvor ildsjæle som Mikael Skov, Brian Rasmussen, Jesper Olesen, Christa Olesen og Steffen Ruppert - der skal lyde en kæmpe tak til jer alle, for det store arbejde i alle har leveret for klubben, i kan alle være stolte over, der hvor i har været med til, at føre klubben hen.

Derfor sidder vi i dag også med en forholdsvis ny bestyrelse, som skal finde vores plads og vores tilgang til, at drive klubben på, det er vi rimelig fortrøstningsfulde i forhold til, men det vil sikkert også skabe ændringer i klubbens dagligdag og involvering fra flere af medlemmerne, for at vi kan fortsat rykke os som klub.

Vi i bestyrelsen er ikke færdig med vores slagplan, men nedenfor vil vi meget gerne løfte sløret lidt for nogle af de ting, som vi gerne vil arbejde målrettet med og som du eventuelt ser, som et område, hvor du brænder for og gerne vil give en hånd med.

Motionist:

Vi startede allerede i indeværende sæson et samarbejde med Mølleparkens badminton klub, som vi forventer os meget mere af, så her vil vi sørge for integration af Mølleparkens medlemmer, samt fokusere på, at der skabes bedre rammer for motionisternes trivsel i klubben i form af sociale tiltag og at vi får flere i hallen.

Senior:

Her vil samarbejdet mellem cheftræner Christian Kamp og Lars Christian Termansen skabe rammerne for et super træningsmiljø, som gerne skal sikre, at træningsbanerne er fulde gennem hele sæsonen, og at der bliver skabt nogle gode resultater.

Derudover vil der i februar 2017 blive arrangeret et senior stævne i Varde regi, så book allerede det i kalenderen nu - mere info følger.

Ungdom/Talent:

Som noget nyt vil der for talent 1-4 være 3 faste dage der trænes - nemlig mandag, tirsdag og torsdag - der vil ikke som tidligere være mulighed for, at vælge dage fra, da det skaber for store problemer i forhold til at kunne træne med fulde hold. Her vil trænerne være Erik Pedersen, Anders Søndergaard, Peter Rønnov og Frederik Skov.

Også i den kommende sæson vil der være Supertræning og der arbejdes på konceptet, som sikkert bliver lidt anderledes end tidligere år

Øvede/Begynder/Miniton:

Vi skal have stor fokus på, at få nye medlemmer her, samt at fastholde spillere i klubben, så her skal vi arbejde med mange initiativer i forhold til, at gøre klubben endnu mere attraktiv. Derfor vil bestyrelsen her arbejde aktivt på, at få lavet aktiviteter, der kan være med til at skaffe flere medlemmer, både gennem fortsat arbejde med SFO og andre tiltag.

Fælles/Generelt:

Jacobi hallen vil fremover være åben om fredagen til fri afbenyttelse for klubbens medlemmer, vi håber dermed at skabe rammer for, at ungdomsspillerne kan mødes på tværs af hold og få spillet for sjovt, men også at andre af klubbens medlemmer benytter sig af tilbuddet, så vi får skabt et mødested for klubbens medlemmer. Det skal dog nævnes at denne dag, har klubbens træner forhåndsret til, at booke baner til enetræning mm. Vi arbejder på, at få skabt en booking/reservationssystem til dette, så ingen går forgæves, men en opfordring herfra til, at benytte tilbuddet og mødes på tværs af alder og hold.

Tilmelding til den nye sæson:

Snart åbner muligheden for, at tilmelde sig den nye sæson, gør os den tjeneste, at få jer tilmeldt hurtigt, så vi har mulighed for at agere, hvis nogle hold har behov for tilretning i forhold til antal - det giver en bedre oplevelse for os alle. Og selvfølgelig opfordre jeres venner og veninder til, at følge jer ind i denne fantastiske klub. Husk al tilmelding sker via hjemmesiden!

Tøjsponsor:

Klubben har pr. 1. august 2016 indgået en aftale med Li-ning omkring bolde og tøj, som betyder at der kommer en ny klubtrøje/sæt - vi arbejder i bestyrelsen hårdt på, at få solgt reklamepladserne på tøjet, så kender du nogen, som kunne være interesseret i at blive eksponeret, så ret henvendelse til en i bestyrelsen. Der vil selvfølgelig blive arrangeret en aften, hvor tøjet kan prøves, det vil i høre meget mere omkring.

Frivillige:

En klub som vores, som gerne vil have succes, er afhængig af frivillighed og at mange hjælper til, med store som små opgaver, derfor er det for os i bestyrelsen vigtigt, at få mange til, at hjælpe til. Men vi ved også, at det som vi allerførst skal gøre, er at få defineret opgaver, som vi i bestyrelsen gerne vil have jeres hjælp til. Ingen skal sige ja til, at hjælpe uden at vide, hvor meget man har forpligtet sig til, så det er en klar opgave for os, at få startet her - så håber vi på jeres opbakning.

Sidst men ikke mindst endnu engang tak til alle jer, som har bidraget til, at klubben har løst så mange opgaver i løbet af det sidste år, tak til Skæpperne som altid skaber fantastiske rammer for vores stævner, hjemmekampe og arrangementer, tak til alle jer, som også selv om i ikke har tilknytning til klubben, hjælper til ved Open Air - uden jer har klubben været meget sværere at drive. Og tak til alle jer som tager en del af opgaverne til arrangementer, stævner eller i udvalg.

På bestyrelsens vegne

Kim Lauridsen




 

Kontakt

Flemming Høj
Fredensvej 3
6800 Varde
Tlf.: 23 38 17 98
Email: formand@vardebk.dk